14 juni 2009

Hejsan!
Hemma nu och ska snart gå in och duscha, tänkte bara blogga lite först;)
Ska berätta lite vad som har hänt nu fredag, lördag och idag. I fredags började det med att mamma ringde och väckte mig 5 över 5 och undrade var jag var. ja sa att jag sov och då sa hon att hon stog utanför och väntade så jag fick springa upp och ta på mig och springa ut till bilen. fick nycklar och så av pat på jobbet för jag ska vikariera för henne nu i två veckor. sen till stadium och sen hem.
Kenny jobbade inte i fredags så när jag kom hem så åkte vi till ikea och köpte 2 vitrinskåp och en tvbänk. När vi kom hem rev vi isär dom möblerna vi hade och satte ihop de nya. jag är jättenöjd:D Ska lägga in bilder när vi fått i ordning helt i lägenheten.

Sen när jag skulle lägga in ren tvätt i klädkammaren så fick jag en droppe i huvudet, trodde först att det var Kenny som skvätte vatten så kollade mot dörren men ingen där, då kollade jag upp i tacket och märkte att det droppade in när det regnade. Försökte leta reda på något nummer till Alebyggen menderas telefontid slutade kl 14:00 och då var klockan nästan 18:00, fanns ett journummer som jag testade ringa till, men det gick till sos alarm och dom bryr sig nog inte om det droppar i klädkammaren, så jag får ringa dem i morgon om jag får tid men det måste jag fixa.

På lördag så skulle vi upp till mormor i Tibro och fira hennes 70års dag. Jag körde ända till Falköping, sen körde pappa resten. Vi åt på Kanalhotellet, var riktigt fin och god mat, trerätters. Tog kort på all mat men dom ligger på andra datorn så får lägga ut det när jag sitter vid den. efter vi hade ätit så åkte vi hem till mormor igen och fikade och pratade innan vi åkte hemmåt. Åkte med ut till skepplanda och kollade på Rocky där ute innan vi åkte hem. Tack allihop för en jättetrevlig dag!

Idag söndag så har jag typ bara jobbat, tömt nästan hela affären nu. Ska fixa det sista i morgon så efter stadium blir det direkt till Nödinge, tuff dag i morgon, men ska nog inte bli några problem, ska hinna ringa om vattenläckan och om ett bord som jag hittade på tradera med. För vårat gamla köksbord är alldeles för brett att ha i denna lägenheten. Är ett vitt barbord med 4 svarta stolar, tänkte att det skulle passa eftersom det mesta i vardagsrum/kök är svart och vitt, hoppas det finns kvar bara.
Nu ska jag gå in och dyka ner i badkaret. och sen kolla på Austin Powers... yeah baby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0