Ett tag sen sist kanske...

Är ju över en månad sen jag skrev nu så jag får väl kanske komma med lite uppdateringar, vet inte riktigt vart jag ska börja bara.
Sen jag skrev sist så har jag fyllt 23, blivit moster en andra gång, flyttat, fått reda på att affären jag jobbar i ska byta ägare, färgat håret mörkt, försökt att börja träna (igen), varit på student, slösat pengar, lunchat med syster, lunchat med mamma, lunchat med både mamma och pappa. kört lite bil, fått utemöbler, solat m,m.

När jag fyllde år så hade vi kalas i den gamla lägenheten (för vi har bara bott i den nya i en vecka) med lite släkt och vänner, riktigt mysigt var det tycker jag, bjöd på kycklingsallad och italienskt bröd, sen kakor och tårta. Om jag inte har tackat för presenterna så tackar jag nu!!

Den 7 maj kom en underbar liten prins till världen. En liten Kevin. Och en väldigt lycklig och stolt storasyster var med på sjukhuset och skulle visa sin lillebror. Är så otroligt fint när man ser dem tillsammans och man ser verkligen hur mycket hon älskar honom. Hon berättade att hon hade väntat på detta i nio månader.
Efter vi hade varit på sjukhuset bjöd mamma och pappa mig, Kenny och Stephanie  på kinamat. Och sen åkte Stephie med hem till oss och var där resten av dagen. Så mysigt att få vara barnvakt till henne, hon är verkligen underbar<3

Så Har jag fått reda på att affären jag jobbar i ska byta ägare så nu ska jag bara jobba 2-3 dagar där, sen är det att försöka klara sig på iss-lönen, får börja kolla runt på lite nytt nu kanske, men är ju inte de lättaste tiderna att söka jobb nu. Ska även kolla om jag kanske kan få lite mer tider på iss.

För ca en vecka sedan så flyttade jag och Kenny till en ny lägenhet, en tvåa på 60 kvm, har fått välja tapeter till hela lägenheten så det var nytapetserat när vi flyttade in. Ska lägga in bilder på lägenheten när vi kommit i ordning lite mer, och på onsdag så ska dom komma och hämta alla skåpsluckor och innerdörrar för dom ska in på lackning och vara borta i 1-2 veckor, så då blir det till att göra sina behov utan toalettdörr:S
Tömde den gamla lägenheten helt och flyttstädade den på helgen och lämnade in nycklarna på måndagen. Var lite mmed blandade känslor att lämna lägenheten. Det var ju ändå våran första egna lägenhet tillsammans, vi bode där i ca 1½ år och har mycket minnen därifrån, men kommer komma många nya här i den nya!

Så var det ju det med träningen också, att det ska vara så himla svårt att ta sig i kragen och komma ut och röra lite på sig, Har hämtat våra cycklar hos mamma så jag har faktiskt börjat cykla lite nu, man känner ju att det var ett tag sen man cyklade, balansen var ju inte den bästa, men man kommer igång rätt snabbt så nu är det inga problem längre.

Bivit mörkhårig igen, får se hur länge det varar denna gången, man vet ju aldrig vad jag får för ideer;)

Så har min lilla Anna tagit studenten med, hon har blivit en stor flicka nu. Vi gick ihop jag, Kenny, Mamma, Pappa, Magnus, Saga, Carro och Lars och gav henne ett presentkort på liveit på en uppöevelse, hon kunde välja på bland annat dykning, kajakpaddling, skydiving, kikboxning tror jag det var med och endel saker till, men hon trodde hon skulle ta skydiving.

Varit på massa mysiga luncher med mor och ibland far.
Träffat mellansyster på jättemysig lunch med, var riktigt roligt eftersom det var så himmla längesedan vi sågs nu, så det får vi göra oftare!

Nu ska jag nog gå in och försöka lägga mig, ska upp tidigt, börjar på sahlgrenska kl 6. Ska vara där i tre veckor nu så det är bara att vänja sig vid att gå upp tidigt. Ska kolla klar på 2 ½ men först bara, så sjukt roligt!
Ha det fint alla
ska försöka fixa lite bilder så fort som möjligt.
kramissar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0