Namnsdag idag;)

Halloj!!
Idag har jag namnsdag på mitt tilltalsnamn... Viveka...

Viveka eller Viveca är ett kvinnonamn med tyskt ursprung, från namnet Vibeke som kommer från ordet wib - kvinna.

Namnet, som använts i Sverige sedan slutet av 1700-talet, är vanligast bland de födda under 1940 - 1960-talet och därmed ovanligt som dopnamn idag. 31 december 2005 fanns det totalt 5 032 personer i Sverige med namnet Viveka eller Viveca, varav 2 542 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 30 flickor namnet, varav 8 fick det som tilltalsnamn. Namnet kan uttalas både Vi-veka och som Viveka beroende på dialektala skillnader i svenskan.

Namnsdag för både Viveka och Vibeke: 16 november. (1986-2000 24 april)

Det är bara mamma som har kommit ihåg... får la se om det blir någon mer...
I torsdags hade Kenny namnsdag på ett av sina andranamn, Christer. Hade köpt en blomma till honom då som stog framför datorn när han kom hem från jobbet. :D
Just nu håller jag på och städa.. jätterolig helgsyssla men det måste ju göras det med:( har bara hunnit med att skura badrummet.. men det är det tråkigaste så det andra ska väl gå nu me..

Ni som undrar varför jag inte bloggar så ofta så är det bara för det tar så mycket tid att läsa alla komentarer så jag knappt har tid att skriva...

ha det bra allihop!!
Kram

Kommentarer
Postat av: "Svärmor"

GRATTIS!!

Kram

2008-11-16 @ 14:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0